Wake up and Move! – Élménybeszámoló

Április 10-17. között Spanyolországban tölthettünk egy hetet, a “Wake up and Move! “Erasmus+ ifjúsági csere keretén belül. A program helyszíne Mountain Camp, La Carrasqueta volt.

Ebben a projektben öt ország fiataljai vettek részt: Spanyolország – a házigazdák -, Csehország, Románia, Szlovákia és Magyarország. A projekt témája a “technológiai függőség/addikció a covid alatt” volt. Sok ötletet kaptunk arra vonatkozóan, hogy internetezés helyett milyen közös programokat és játékokat érdemes csinálni, valamint sokkal több élményt szerzünk azzal, hogy a barátokkal töltjük az időt ahelyett, hogy a gép előtt ülnénk.

Az első napok az ismerkedésről szóltak. Délelőttönként játszottunk, majd minden ország tartott egy-egy prezentációt a megadott témához kapcsolódóan. Az ebéd után, fél kettőtől délután négyig volt szünetünk (szieszta). Délután vegyes csoportokban készítettünk plakátot/videót, vagy szerepjátékokat találtunk ki, amelyet utána előadtunk a többieknek. Minden este kellett pontoznunk és összegeznünk az aznapi napot csapaton belül.

A vacsora után, este következtek az interkulturális esték: itt megismerhettük a különböző országok hazai ízvilágát, szokásait, táncait.

Pénteken ellátogattunk Elchébe, a közeli tengerparti kisvárosba, ahol először is lementünk a tengerhez. A délelőtt nagy részét itt töltöttük, volt lehetőségünk fürdeni vagy strandröplabdázni. Délután a városnézésé volt a program, megnéztük Elche látványosságait, valamint egy szuvenírboltban is volt lehetőségünk vásárolni. Este busszal visszavittek minket a táborba, majd közös filmezés volt a program, angol nyelven.

Az utolsó nap, vasárnap, a spanyolok tartották az estjüket, a vacsora sem a szokásos volt, hanem a spanyol gyerekek szülei főztek tipikus spanyol ételeket, majd utána táncoltunk, beszélgettünk és kiélveztük az utolsó napot.

Rengeteg új barátot szerezhettünk, így nehéz volt tőlük elbúcsúzni hétfő reggel.

Másnap korán kellett kelni, hat órakor már elindultunk a vonatállomásra. Délelőtt még volt időnk sétálni a parton, körülnézni Alicantéban, majd busszal utaztunk a reptérre.

A gép 50 perces késéssel indult Alicantéból, így már szinte biztosak voltunk abban, hogy Mallorcán nem lesz időnk elérni a budapesti gépet. Amikor leszálltunk a szigeten, rohantunk a csomagokért, majd átmentünk az ellenőrzésen, s lélekszakadva futottunk, hogy elérjük a budapesti járatot…, szerencsére a repülő megvárt minket! Persze ez után úgy néztünk ki, mint akik lefutották a maratont. Budapestre rendben megérkeztünk és este 10-kor már otthon is voltunk.

Nekem ez volt az első Erasmus + programom a FIRE szervezésében, nagy élmény volt, nagyon szívesen mennék máskor is!